Ruil en probeer beleid ISMzadel.nl

Veel onderzoek gedaan, aanbevelingen gehad en een overwegen keus staat klaar voor u. Het ziet er goed uit, u kunt binnenkort weer pijnvrij fietsen. Maar, stel dat......

Stel nou dat u vanaf de site, altijd lastig, de verkeerde keus heeft gemaakt?

Een zadel uitzoeken vanaf een plaatje is altijd lastig: je weet niet hoe die zit. Dat is één van de redenen dat wij verwijzen naar onze dealers op de site. Deze dealers hebben, al naar gelang ze veel of iets minder met ISM werken, de zadels op voorraad en kunnen u verschillende zadels laten uitproberen. Wij adviseren altijd onze dealers hier soepel mee om te gaan en u inderdaad zadels vrijblijvend te laten uitproberen. We kunnen dit uiteraard niet garanderen en zijn niet verantwoordelijk voor andere beslissing omtrent dit beleid.
Besteld u het zadel op onze website dan gaan wij er als volgt mee om:
Allereerst hebben we de zadels per categorie enigszins op relevantie ingedeeld. Vervolgens vinden we het belangrijk dat u ook uw gevoel volgt en op basis van beide punten een juiste (eerste) keus maakt.

- Het zadel dat u besteld is altijd een nieuw zadel. Of u nu een proefzadel besteld of gewoon direct de juiste.

- Veel mensen hebben meteen het juiste zadel als men bovenstaande in acht neemt. Veelal fietst men direct naar volle tevredenheid vrolijk en pijnloos verder. In sommige gevallen kan het zijn dat er een gewenning nodig is*. In dat geval adviseren wij niet te snel op te geven. Veel ISM-gebruikers hadden in het begin wat moeite men wennen, dit komt door de andere "contact-punten" met het zadel.

- Volg deze instructies voor het juist afstellen van het zadel.

   - Te breed aanvoelende voorzijde is vaak een teken dat het zadel niet ver genoeg naar achteren staat.
   - Schommelen op het zadel geeft aan dat het zadel te hoog staat.

- Mocht het nu zo zijn dat ondanks bovenste punten u toch niet kan wennen aan het zadel dan graag even uw feedback naar info@ismzadel.nl. Aan de hand van uw bevindingen sturen we graag een ander zadel toe. U hoeft het eerste zadel nog niet retour te sturen, het tweede zadel sturen wij kosteloos toe, wel met factuur, maar die betaalt u pas als dit zadel bevalt.

- In uitzonderlijke gevallen komen we er ondanks dat we beide ons best gedaan hebben, er niet uit. Of we sturen nog een derde zadel, of we accepteren dat ISM en u wellicht toch geen vrienden gaan worden. Onwaarschijnlijk maar het kan. In dat geval zien we de zadels retour verschijnen incl. dit retourformulier. Zodra deze retour ontvangen zijn betalen we u binnen 3 werkdagen het betaalde bedrag retour. Wettelijk heeft u 30 dagen de tijd hiervoor maar we hanteren deze norm niet strikt in uw voordeel. Dit omdat we van u verwachten een en ander wat langer vol te houden en ook omdat het niet altijd fietsweer is. We stellen wel een maximum van 3 maanden.

*
In een aantal gevallen heeft u door klachten niet echt veel kilometers kunnen maken op de fiets. Doordat met een ISM zadel de oorspronkelijke klachten weg zijn kan het zijn dat u wat "zitvlees" moet kweken om uiteindelijk toch de afstanden te kunnen maken die u wilt. Houdt vol!