EasySeat Original comfort zadel

Hobson
HES001
696177623199
    Levertijd:Op voorraad
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

Perfect ontlastend zadel. De verstelbare schalen zorgen ervoor dat de druk alleen daar komt waar het mag, op de zitbotjes. Het hele periniale gebied bij zowel man als vrouw, blijft vrij van het zadel. Een genot voor velen!

Vraag naar de Easy Seat bij uw lokale fietsenwinkel of bestel hem online.

Stoma zadel
Stuitjes zadel

Last van zadelpijn?


De EasySeat zadels zijn unieke fietszadels. Zeker voor mensen die een medisch verleden hebben zoals een endeldarm amputatie of om andere reden absoluut geen druk kunnen verdragen rondom de anus en in het perineale gebied.

De EasySeat zadels bestaan uit 2 schalen die middels het verstelsysteem uit elkaar gedraaid kunnne worden. Wel is het advies om de schalen niet verder uit elkaar te draaien als nodig, omdat te veel ruimte om verschillende redenen ook niet goed is.

 

Hieronder nog even een duidelijke visie over zadelpijn gekopieerd van de ISM site:

Zadelpijn is een veel voorkomende klacht bij fietsers. Maar wat is dat nu precies.
Allereerst wil ik het begrip zadelpijn opdelen in 3 groepen:

-          Zadelpijn bij de zitbotjes.

-          Zadelpijn bij het stuitje

-          Zadelpijn aan de voorzijde (M/V)


Laten we bij de eerste beginnen.


Zitbotjes zadelpijn.

Dat is meteen de lastigste. Om de zitbotjes heen zitten verschillende spieren die de druk moeten opvangen. Aan het begin van het fietsseizoen hebben veel mensen last van dit soort zadelpijn omdat de spieren wat verslapt zijn. Na een aantal ritjes is de zadelpijn weg. Maar niet bij iedereen. Dan ga je zoeken naar een fietszadel die je zadelpijn verlicht. Vaak is een wat zachter zadel een oplossing, maar niet altijd. Veel merken maken het zadel wat bolvormig. Je zit dan wat meer op de binnenkant van je zitbotjes. De ISM zadels zijn veelal vlak (reden waarom je een ISM zadel ook altijd iets lager moet zetten) Hierdoor kan het al een stuk prettiger zitten. Maar is dat ook niet de oplossing dan hebben we het fietszadel speciaal voor zitbotjes. Door de “tempur-achtige” vulling is dit een heel prettig fietszadel.

 

Zadelpijn bij het stuitje.

Dat is een heel vervelende zadelpijn! Door veel fietsenmakers wordt in dit geval ook een zachter zadel aangeraden. Een grote fout! Je zakt namelijk nog verder in de vulling waardoor er alleen maar meer druk komt op het stuitje. Deze zadelpijn is vaak heel simpel op te lossen door het stuitjeszadel! De achterkant is lager dan de rest van het zitvlak. De verdere gleuf ontlast deels ook het perineum. De vulling is stevig maar blijft tegendruk geven. Je zakt hier niet ver in weg en het stuitje blijft vrij.

 

Als laatste: Zadelpijn aan de voorzijde.

Hier zijn de ISM fietszadels uitstekend geschikt voor!
Ik deel ze even in in 2 groepen:

Stads fietszadels:  Zoals de Touring, Sport, Cruise en Berkley

Sportieve fietszadels: Deze hele lijn heet de ISM Adamo en is grofweg in te delen in:

-          Fietszadels speciaal voor de racefiets

-          Fietszadels speciaal voor ATB

-          Fietszadels speciaal voor tijdrit triatlon

-          Fietszadels voor trekking/vakantiefietsen en hybrides


Alle ISM zadels zijn zowel voor dames als voor heren. Door de speciale vorm en door de gleuf aan de voorzijde wordt druk op de edele delen vermeden. Zowel bij man als bij vrouw.

-          Speciale vorm: De neus is van het zadel afgehaald! Soms lijken de zadels even lang, maar dat is, zeker bij de Adamo zadels, omdat ze moeten voldoen aan de eisen van de UCI. Deze bond schrijft voor wedstrijdfietsen een minimale zadellengte voor. De Adamo zadels moeten halverwege de dijbenen eindigen. Dus je moet GOED VOOROP HET ZADEL ZITTEN!

-          De gleuf in het zadel is natuurlijk heel typerend voor de ISM zadels. Dit geeft verlichting voor de dames, maar de heren hebben hier wellicht het meeste baat bij. Het perineum valt namelijk in de gleuf van het zadel! Hierdoor geen verkleving meer van de plasbuis, geen trillingen die doorgegeven worden aan het prostaat wat een hoop ellende voorkomt en geen andere zenuwen die afgekneld worden.

Alle ISM zadels zijn zowel voor dames als voor heren. Door de speciale vorm en door de gleuf aan de voorzijde wordt druk op de edele delen vermeden. Zowel bij man als bij vrouw.

-          Speciale vorm: De neus is van het zadel afgehaald! Soms lijken de zadels even lang, maar dat is, zeker bij de Adamo zadels, omdat ze moeten voldoen aan de eisen van de UCI. Deze bond schrijft voor wedstrijdfietsen een minimale zadellengte voor. De Adamo zadels moeten halverwege de dijbenen eindigen. Dus je moet GOED VOOROP HET ZADEL ZITTEN!

-          De gleuf in het zadel is natuurlijk heel typerend voor de ISM zadels. Dit geeft verlichting voor de dames, maar de heren hebben hier wellicht het meeste baat bij. Het perineum valt namelijk in de gleuf van het zadel! Hierdoor geen verkleving meer van de plasbuis, geen trillingen die doorgegeven worden aan het prostaat wat een hoop ellende voorkomt en geen andere zenuwen die afgekneld worden.


De juiste keus maak je op basis van:


-          Fietshouding

-          Manier van fietsen

-          Afstand

-          Leeftijd (!)

Manier van fietsen: Fietst u wedstrijden: kies een zo hard mogelijk zadel, Is het alleen voor recreatie; kies een wat zachter zadel.

Afstand: Worden er grote afstanden afgelegd, dan is vaak een wat harder zadel prettig.

Leeftijd: Naar mate u ouder bent/wordt is er vaak behoefte aan wat meer comfort, dus kies dan een wat zachter zadel.

Verder is het zaak bij racefiets om een goede zeem te gebruiken en zorgen voor juiste hygiëne. Ook kan het helpen Bes-T Anti-Rub creme te gebruiken bij huidproblemen bij het fietsen. Als de huid helemaal open komt te liggen door het schuren, dan staat uw zadel duidelijk te hoog!

In een aantal gevallen is het zitbotjes probleem heel lastig op te lossen. De vorm van de zitbotjes verschilt per persoon, als de vorm heel erg vlak is, is er geen probleem. Lopen de zitbotjes wat spits toe, dan ontstaan er problemen. Het kan zijn dat de zitbotjes erg spits toelopen, dan is de kans aanwezig dat de zadelpijn altijd wel een onderdeel blijft van het fietsen. Variëren met de houding is dan vaak zeker de moeite van het proberen waard.

Bron: www.ismzadel.nl

Let op: er zijn imitatie zadels op de markt, waak hiervoor. Onze zadel dealers staan vermeld op deze pagina!
















 

 

Zadelpijn is een veel voorkomende klacht bij fietsers.
Allereerst wil ik het begrip zadelpijn opdelen in 3 groepen:

- Zadelpijn bij de zitbotjes.

- Zadelpijn bij het stuitje

- Zadelpijn aan de voorzijde

Klik hier voor de volledige uitleg

 

ISM zadels zijn fietszadels met gleuf zodat de weke delen bij dames en het perineum bij heren wordt ontlast. Als dameszadel is de gleuf van de ISM zadels een hele verlichting. Maar ook doordat de ISM zadels een zogeheten neusloos zadel is. De weke delen komen deels voor het zadel en niet op het zadel. Dit voorkomt zadelpijn bij dames.
Voor de heren geldt dat het perineum in de gleuf valt. Daarom word een ISM zadel ook wel eens een prostaatzadel genoemd. Het perineum kan namelijk trillingen doorgeven aan het (diepe gelegen) prostaat. Wat dan weer prostaatvergroting of prostaat irritatie kan geven. Dus ook voor de heren kan een ISM zadel zadelpijn voorkomen.
Medische toepassingen:
Zadel voor lychen sclerose
Prostaatzadel
Zadel icm met AMS( 800) prothese
Zadel voor vulva-problemen

 

NEEM TIJD VOOR HET AFSTELLEN VAN DIT ZADEL! Omdat er een steunpunt ontbreekt aan de voorzijde is het afstellen van het zadel een zeer precies en tijdrovend klusje. Neem er de tijd voor en verstel het zadel stap voor stap,??totdat u de juiste afstelling?? heeft gevonden. U zult daarna nooit meer een ander zadel willen!

Bekijk de juiste manier van afstellen hier !

 

 

 

Zadels met een speciale vorm zoals deze kunnen niet voorzien worden met een dekje wat uit 1 geheel bestaat. Op dit zadel zit een gestikt dekje. Het kan daardoor gebeuren dat het in de naden wat water opneemt. Wij adviseren dan ook om het zadel af te dekken als deze buiten in de regen staat. Tijdens gebruik is dat afdekken niet nodig.